10 alimente pentru un par sanatos

Nu este suficient sa folosesti sampon si balsam de buna calitate ca sa oferi parului tau ingrijirea de care are nevoie.

Pentru a darui maximum de sanatate podoabei tale capilare, iesi din baie si mergi in bucatarie, unde te vor intampina cateva alimente-minune necesare pentru un par lucios, puternic si bogat. Specialistii de la medicinenet.com au facut un top 10 al celor mai recomandate astfel de alimente.

Pestele

Pestele contine cantitati mari de acizi grasi omega 3, proteine de calitate, vitamina B-12 si fier. Medicul nutritionist Andrea Giancoli, purtatoare de cuvant a Asociatiei Nutritionale Americane, spune ca “acizii grasi esentiali omega-3 sunt necesari pentru sanatatea scalpului. Un deficit al acestor compusi poate duce la uscarea scalpului si la aspectul tern al parului.” Somonul este considerat cel mai bogat in acizi omega-3 si fier.

Legumele de culoare verde-inchis

Il mai tii minte pe Popeye Marinarul? Ei bine, desi el nu consuma spanac ca sa-si intretina parul, aceasta leguma este considerata o adevarata bomba de vitamine pentru podoaba capilara. Asemenea lui, broccoli-ul, salata si sfecla alba, contin cantitati mari de vitamina A si C, fier si calciu necesare producerii de sebum.

Fasolea

Pentru un par sanatos, introdu fasolea in dieta ta. Contine o cantitate semnificativa de proteine, fier, zinc si biotina. Desi carentele de biotina sunt foarte rare, ele pot duce la pierderea masei parului, acesta devenind fragil si greu de stilat. Consuma saptamanal in jur de 3 cani de fasole preparata in diverse forme.

Nuci si alune

Nucile de Brazilia sunt o sursa naturala de seleniu, o minerala necesara pentru pastrarea sanatatii scalpului. Alunele de padure contin acid alfa-linoleic, un tip de acid gras omega-3 care poate imbunatati starea parului. De asemenea, alunele (de padure, caju si migdalele) sunt pline de zinc, un element esential pentru prevenirea problemelor pielii, cum sunt dermatitele seboreice.

Puiul

Carnea de pui iti asigura un aport optim de proteine de calitate, usor digerabile. De asemenea, contine cantitati semnificative de fier cu o mare biodisponibilitate, ceea ce inseamna ca poate fi procesat fara probleme de organism.

Ouale

Nu conteaza cum prepari oul. Fie ca il preferi in omleta, fiert sau moale, acest aliment este cea mai complexa sursa de proteine. Ouale mai contin biotina si vitamina B-12, esentiale si ele pentru un par sanatos.

Cerealele integrale

Consuma cat mai multe tipuri de cereale integrale, fie ca e vorba despre grau, ovaz sau orz. Acestea sunt surse naturale de zinc, fier si toate vitaminele B. De asemenea, cerealele iti asigura un aport energetic semnificativ si te protejeaza de oboseala.

Scoicile

Desi scoicile sunt cunoscute ca un afrodisiac foarte puternic, ele au un efect semnificativ si asupra sanatatii parului. Scoicile contin cantitati mari de zinc biodisponibil, atat de necesar pielii. Daca nu consumi cu regularitate soici, carnea de miel si cea de vita constituie buni inlocuitori.

Lactatele

Laptele si iaurtul sunt surse importante de calciu, esential in cresterea parului. Ele mai contin zer si caseina, ambele bogate in proteine.

Morcovii

Morcovii contin foarte multa vitamina A, un element esential pentru sanatatea scalpului. Include morcovii in dieta ta pentru un par sanatos, lucios si usor de stilat. Poti sa-i consumi cruzi, fierti, in salate sau in supe.

Foto: Shutterstock 

Leave A Comment...

*